Aktywności na zimowe dni

Aktywności na zimowe dni

25.01.2021 | Lifestyle

Polskie zimy od kilku lat traktują nas bardzo łagodnie. Tegoroczna różni się jednak od poprzednich. Cały świat zmaga się z pandemią, a nasza codzienność zmieniła się pod każdym względem. Kiedy za oknem jest zimno, a my musimy zakrywać usta i nos maseczkami, łatwo jest zniechęcić się do uprawiania sportu. Jak w tych trudnych czasach pozostać aktywnym w zimowe dni? Mamy kilka pomysłów.

ZACZNIJ DZIEŃ AKTYWNIE

Jeśli masz problem ze wstaniem z łóżka w ciemny zimowy poranek, to mamy dla Ciebie radę: przeciągnij się i zacznij dzień od porannej gimnastyki. Wybierz ćwiczenia, które pozwolą Ci się obudzić, aktywują Twój organizm po nocnej stagnacji, poprawią nastrój i przygotują Twoje ciało do codziennych zadań. Rozciągnij mięśnie dzięki skrętoskłonom i kocim grzbietom. Nie zaszkodzi także kilka ćwiczeń rozgrzewających stawy, jak przysiady czy pajacyki. Nawet minimalny zestaw ćwiczeń poprawi Twoją codzienną sprawność, samopoczucie, wygląd i przemianę materii. Do tego potrafi dać lepsze efekty niż mocna kawa czy herbata! Nie zapomnij, by po porannym treningu zjeść pożywne śniadanie.

SPACERUJ PO MIEŚCIE I W LESIE

Jeśli nie pracujesz zdalnie i dojeżdżasz do biura, to koniecznie zamień środki transportu na własne nogi. W ten sposób dodasz trochę ruchu do swojego codziennego harmonogramu. W czasie pandemii taki spacer będzie znacznie bezpieczniejszy niż transport publiczny i pozwoli Twojemu ciału się rozruszać. W wolne dni natomiast wybierz się na długi spacer pod miastem, w odludne miejsce, gdzie ryzyko zarażenia spada do zera. Dlaczego warto? Spacery dotlenią Twój organizm, wzmocnią serce i zapobiegną chorobom sercowo-naczyniowym oraz uchronią Cię przed osteoporozą, ponieważ wpłyną pozytywnie na gęstość kości. Dodają Ci także energii, wzmocnią odporność i poprawiają nastrój. To znacznie lepsze niż siedzenie w domu w obawie przed wirusem.

ZWIĘKSZ INTENSYWNOŚĆ

Jeśli spokojny spacer po podmiejskich terenach Cię nie satysfakcjonuje, to zawsze możesz zwiększyć intensywność wysiłku na świeżym powietrzu. Wciąż nie słabnie popularność nordic walkingu. Weź więc na spacer kijki i w trakcie intensywnego chodu zaangażuj całe swoje ciało do wysiłku. Taki trening będzie stymulował mięśnie obręczy barkowej, ramion, brzucha, pośladków i ud. Jeśli jednak wciąż Ci mało, spróbuj marszobiegu lub joggingu. Zimowe bieganie na świeżym powietrzu wspomaga działanie układu odpornościowego i usprawnia reakcję komórek obronnych w kontakcie z wirusami. Pamiętaj przy tym koniecznie o rozgrzewce przed treningiem i rozciąganiu po. Ubierz się adekwatnie do pogody, najlepiej w bieliznę termiczną. Nie zapomnij o wygodnych butach z odpowiednią podeszwą.

STWÓRZ DOMOWĄ SIŁOWNIĘ

Jeśli przeraża Cię zimowa aura za oknem, stwórz klub fitness we własnym domu. Zacznij budować kondycję i masę mięśniową oraz rzeźbić swoje ciało. W Internecie znajdziesz wiele filmów instruktażowych, które wprowadzą Cię w tajniki ćwiczeń. Nie masz profesjonalnego sprzętu? Nie potrzebujesz go, nie szukaj wymówek. Zamień hantle na butelki z wodą lub worek z ziemniakami. Zamiast używania profesjonalnych maszyn, wykorzystaj swoje ciało. Wykonuj pompki, planki, przysiady, podskoki i bieg w miejscu, a wszystko to przy ulubionej muzyce. Skorzystaj z internetowych programów treningowych i wypróbuj crossfit lub zajęcia taneczne. Takie urozmaicenie aktywności pozwoli Ci poznać kilka form ruchu i zaangażować różne partie mięśni.

POŁĄCZ WYSIŁEK Z RELAKSEM

Zamiast relaksować się w zimowe wieczory na kanapie przed telewizorem, wyciągnij matę i zacznij ćwiczyć jogę. To świetny sposób na odprężenie w domowym zaciszu, który dodatkowo oddziałuje pozytywnie na ciało, psychikę i emocje. Dzięki niemu zwiększysz ruchomość kręgosłupa oraz wzmocnisz mięśnie grzbietu i brzucha. To szczególnie przyda się osobom, które mają siedzący tryb życia. Pozycje jogi w skrętach będą masowały Twoje narządy wewnętrzne, dzięki czemu poprawisz trawienie i ukształtujesz sylwetkę. Koncentracja na oddechu pomoże Ci uspokoić umysł i zredukować poziom hormonów stresu. Dla urozmaicenia wypróbuj także pilates, który pobudza krążenie krwi, poprawia postawę, zwiększa elastyczność mięśni i zakres ruchów w stawach. Równie skutecznie jak joga wycisza, relaksuje i niweluje stres. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z tymi ćwiczeniami, skorzystaj z filmów instruktażowych lub dołącz do klubu fitness on-line.

Nasze rady:

  • Osoby aktywne w okresie zimowym muszą zwrócić szczególną uwagę na swoją dietę. Zimą, kiedy więcej czasu spędzamy w domu, łatwo przybieramy na wadze. Dlatego wybierajmy pełnowartościowe produkty, zdrowe przekąski i świeżo wyciskane soki. Zbilansowana dieta doda nam nie tylko sił, ale też wzmocni nasz układ immunologiczny.
  • Chłód, plucha i do tego pandemia nie zachęcają do wysiłku fizycznego. Warto jednak co jakiś czas wyściubić nos z domu, by pooddychać świeżym powietrzem i złapać promienie słoneczne, o które w zimie bardzo trudno. By zachować dobre samopoczucie także w sezonie zimowym zadbajmy o to, by w czasach deficytu słońca dostarczyć swojemu organizmowi odpowiednią dawkę witaminy D3[1] (np. Lino Complex Witamina D3).

[1] https://ziololek.pl/klub-zdrowej-skory/wplyw-witaminy-d-na-odpornosc/

Koszykx Produkty w koszyku: Suma: -
UE